יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

הזמר עדי צ'זרה במופע חדש בשם סיפורים ומעשיות



לגמרי במקרה התגלגל לידי עלון מידע המבשר על יוזמה מבורכת שקורמת עור וגידים בימים אלו בתל אביב, והיא הקמת פינת תרבות חדשה וצנועה בשם "תיאטרונקל'ה" ברחוב מרמורק 28 בתל אביב.
ברשימת המופעים המועלים שם, והם רבים ומעניינים, נמצא הזמר עדי צ'זרה היוצא במופע חדש הנושא את השם "סיפורים ומעשיות". את שמו וקולו הייחודי פגשתי לראשונה לפני שנים אחדות, וכבר אז נשביתי בקסמה של השירה המדויקת ומהצבע המיוחד שכל כך איפיינו אותו.
הפעם יוצא צ'זרה במופע חדש ואינטימי כשהוא שר ומנגן בפסנתר ומלווה בגיטריסט יצחקי פרנקו, בשירים אישיים, מיוחדים ומלודיים אותם כתב והלחין.
במהלך השנים הוזמן עדי צ'זרה להופיע כסולן טנור עם מיטב התזמורות בארץ כשהאחרון שבהם הוא שיתוף פעולה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית ביצירה "איתמר פוגש ארנב" מאת דויד גרוסמן והמלחין יוני רכטר לצדו של אלי גורנשטיין, מופע שעדיין מציג ברחבי הארץ.
המופע החדש יוצא זמן קצר לאחר מות אביו של צ'זרה, לו הוקדש השיר "סיפורים ומעשיות", ממנו לקוח שם המופע.
שיר זה נכתב לאחר לילה בו ליווה את אביו שנאבק בקשיי נשימה בבית החולים, ומה שהרגיש היה רצון עז לפתוח את כל החלונות בחדר כדי שאביו יוכל לנשום. השיר שכמעט חותם את המופע - "הירח של רומאו" - יצא לרדיו כסינגל.
כל שיר הוא סיפור אישי והשירים מובאים לבמה בהמון כנות, הומור וקסם אישי המסייעים לקהל לקלוט ולספוג אותם למרות העובדה שרובם מושמעים פה לראשונה.
את דרכו המקצועית החל צ'זרה בלהקת צעירי תל אביב, שם הופיע לצד אורי בנאי, שרית וינו-אלעד ואורלי ויינרמן. בהמשך הצטרף ללהקת חיל האויר, כסולן, במחזור של ירדן בר כוכבא, אמנון פישר, יסמין קידר וקרן הכט. בתום שירותו הצבאי פנה למסלול לימודי מוסיקה קלאסית בשתי האקדמיות החשובות בתל אביב ובירושלים, אותן סיים עם תואר אקדמאי בתחום האופרה. במסגרת לימודיו בארץ נטל חלק בתחרות ווקאלית וזכה במקום הראשון, דבר שאפשר לו בהמשך להתחרות מול ארבעים טנורים בתחרות יוקרתית באוסטריה, וזה פתח בפניו את האפשרויות וההכרה כזמר מבוקש בשדה האופרה והמוסיקה הקלאסית.
בשובו החליט להשתלב בעשייה בתחום התיאטרון והמוסיקה בארץ, והחל להופיע במחזות מוסיקליים בהם: "מתנקשים" ו"פיאף" בתיאטרון בית ליסין, "כטוב בעינכם" בתיאטרון הקאמרי, וב"נאהבים והנעימים" וב"שלמה המלך ושלמי הסנדלר" בתיאטרון הבימה.
זכורה במיוחד הופעתו ב"פיאף" שם ביצע לצדה של רמה מסינגר את שיר שלושת הפעמונים של ה"קומפניון דה לה שנסון", וזכה לביקורות נלהבות בעיתון ולהופעה בטקס פרס התיאטרון.
בשנת 2002 העלה לראשונה מופע יחיד בו שילב את סיפור חיפושיו והתלבטויותיו כזמר מקצועי ששר בקשת רחבה של סגנונות, והציג מגוון רחב מיכולותיו כמבצע.
"תיאטרונקל'ה" נותן במה להפקות קטנות ואיכותיות כהצגות יחיד, מופעי מוסיקה שונים, ערבי קונספט כגון מחוות לאמנים, מפגשים עם יוצרים וכיתות אומן. למפעל הזה אחראים סוכן האמנים רן תורג'מן, השחקנית נטלי נאמן, ורון בן אמוץ בוגר החוג לתיאטרון מאוניברסיטת תל אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה