יום שני, 8 בנובמבר 2010

קורין אלאל - שירים שנקלטים לאט

הקריירה הארוכה של אלאל, כמו בריאותה הפיזית, ידעה עליות ומורדות במשך השנים. אלאל נחשבת פורצת דרך ברוק הנשי הישראלי, יש לה קהל אוהדים גדול, והיא מוערכת מאוד בתעשיית המוזיקה. במשך השנים עבדה עם מוזיקאים וזמרים רבים דוגמת יזהר אשדות, ערן צור, אלונה דניאל, רמי פורטיס, טל גורדון, רונן קינן וענבל פרלמוטר ז"ל.

אלאל (54) עלתה ארצה בגיל שמונה מתוניס, וכבר בגיל עשר ניגנה בגיטרה. היא שירתה בלהקת פיקוד דרום, ולאחר מכן, כשהשתחררה, ליוותה את אריק אינשטיין עם יהודית רביץ בהקלטת השיר "עטור מצחך". בשנת 78 השתתפה במופע "ארץ טרופית יפה" לצד מתי כספי ויהודית רביץ. בשנת 84' הוציאה את אלבום הבכורה שלה, ובו שירים כמו "מותק" ו"חיה בתוך קופסא". התקליט לא זכה להצלחה מסחרית כשראה אור. 87 הוציאה את אלבומה השני "פירות אסורים", גם הוא לא זכה להצלחה גדולה.
רק בשנת 1989 כשהוציאה את "אנטרקטיקה", ובו "ארץ קטנה עם שפם", "הטבעת נפלה", "שיר לשירה" וכמובן שיר הנושא "אנטרטיקה", גילה אותה הרדיו. אלאל הפכה כוכבת, ויצאה לסיבוב הופעות גדול. לאחר מכן הוציאה את "שפת אמי", תקליט ובו שירים צרפתיים שתרגם אהוד מנור ו"זן נדיר", וזה הושמע ללא סוף ברדיו. אלאל הפכה לזמרת אהובה ולכותבת לחנים מבוקשת. גלי עטרי למשל ביצעה את "אין לי ארץ אחרת" ואת "חזקה מהרוח", להיטים שכתבה לה אלאל.

בשנת 2001 הוציאה אלאל את הדיסק "תנינענק". הוא נכשל מסחרית. גם "הכחול של השמיים" משנת 2004 ו"פשוט כל כך", דיסק מצוין שהוציאה בשנה שעברה, לא זכו להצלחה גדולה, וכמעט לא הושמעו. "בטח. זה מבאס", אומרת אלאל. "אבל שום דיסק שלי לא הייתה הצלחה ברגע שהוא יצא. לכולם לקח זמן, חוץ מ"אנטרקטיקה", שבשבוע הראשון כשהוא יצא הוא מכר עשרים אלף עותקים. לכל שאר התקליטים לקח זמן להצליח. אני אוהבת מאוד את 'תנינענק'. אני חושבת שזה אחד הדיסקים הטובים שלי, אפילו שהסאונד שלו קצת שונה. אני יכולה להבין את הרדיו שהוא לא התחבר לזה.

מוזיקה לאחרים את עדיין כותבת?
"כן, אם מבקשים ממני, אני כותבת, אבל זה לא יוצא הרבה. גם לא מסתדר לי לכתוב לכל אחד. פנו אליי שאכתוב שיר למרינה מקסימיליאן בלומין מ' כוכב נולד', אבל לא הצלחתי להתחבר לזה. אמרתי שאני לא רוצה. לא הסכמתי להיכנס למקום הזה. לא רציתי לחשוב שאני מראש כותבת שיר שהולך להיות הצלחה. אני מקבלת הרבה פניות לכתוב שירים. מאיה בוסקילה למשל רוצה שאני אכתוב לה שיר וגם אמיר. גלי עטרי פנתה אליי, ולנורית גלרון כתבתי שיר".

איזה מכל השירים שלך את הכי אוהבת?
"יש שיר אחד שלא עוזב אותי והוא 'כשזה עמוק'. אני מזמזמת אותו תמיד. זה שיר שחזק בתוך הגוף שלי. אני ממש מרגישה שהגוף שלי שר אותו. לא אני. הגוף שלי. אני אוהבת את כל השירים שלי. אין אחד שאני אוהבת יותר".
בדיסק האחרון שלך יש שיר שנקרא "ארץ קדושה", שהוא בעצם המשך ל"ארץ קטנה עם שפם" המחאתי. נוח לך עם שירי מחאה כאלה?
"זה באמת שיר המשך, וזה כואב ששום דבר לא השתנה פה. בתקליט 'פירות אסורים' שרתי את השיר'מלחמה', ואז כבר הבנתי שזה לא נכון לעשות את זה, אבל אני לא יכולה שלא לעשות. לא יכול להיות מצב שהיחס שלי למדינה לא יהיה בתקליט. בכל תקליט יש לי אזכור של המצב איך שאני רואה אותו".
הדיסק עזר להירפא
דברים טובים וטובים פחות קורים לאלאל במקביל. מצד אחד יש לה זוגיות מאושרת עם רותי אלאל, שאימצה את שם משפחתה, והן כבר חוגגות עשור משותף בימים אלו. הן גרות תחת קורת גג אחת בבית מוקף עצים וציפורים במושב גנות וחובקות שני ילדים, חתול וכלב שמיודדים ביניהם באופן מעורר התפעלות.

מצד אחר, בחודש מרס לפני כשנה, לאחר בדיקות שערכה, היא נתבשרה שהיא חולה בסרטן השד. "נותחתי, ועברתי הקרנות כמה חודשים, והתקליט האחרון בדיוק יצא באמצע", היא מספרת. "התקליט הזה עזר לי מאוד להירפא. המזל שלי שאין בו שירים מדכאים. התמלאתי כוח מהשירים של הדיסק הזה. הם עזרו לי לצחוק, וזה היה חשוב מאוד. האויב הראשון של הסרטן הוא דיכאון, והדיכאון הוא המזון שלו. למדתי פשוט להוציא את הדיכאון.
את מאושרת?
"כן, מאוד. אני שמחה מאוד. עד כמה שאפשר. אבל לא בהגזמה". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה